Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Slyšel jsem ještě jednu metaforu, kterou používají - dejte do krabice šroubky matičky a další součástky, dostatečně dlouho s ní třeste a vypadne z toho kuchyňský robot. ;-). Největším problémem u těchto lidí je to, že si neuvědomují, že vnímaní času člověkem je velice relativní. Člověk dokáže pochopit a vnímat to co obsáhne jeho život, případně pár předešlých generací. Pak to začíná být složitější na pochopení. Pokud se bavíme o milionech let pak toto vnímání realisticky naprosto uniká. Je to jako pokoušet se pochopit nekonečno. Z toho pramení pak tyto rádoby logické dedukce.

1 0
možnosti

R^ Daleko dřív, než by z té krabice vypadl robot, by se ta krabice prodřela.

1 0
možnosti

Jak jsem už napsal jinde. Jeden můj spolužák z gymnázia se ve své době hodně zajímal o biologii. Poté vystudoval práva a dnes je soudcem. Před časem jsem se s ním bavil mj. i o evoluci. Docela mě překvapil svým konstatováním, že si nedokáže představit psa, který miliardu let chodí k jezeru, takže mu pak narostou žábry. Odpověděl jsem mu, že si ani já nedokážu představit psa, který chodí miliardu let k jezeru. A pak jsem se mu to pokusil vysvětlit. Pokud to nechápe takhle vzdělaný člověk, vlastně se ani nedá divit, že z některých méně vzdělaných a více dogmatických padají takové fantazmagorie.

3 0
možnosti

Dalo by se říci, že jsou tři druhy lidí s různým náhledem na věc kterou nedokáží pochopit. 1) hodí to za hlavu, mám přece jiné starosti. 2) přemýšlí nad tím, ale díky tomu, že se nedobere výsledku snaží se to "hodit" na vyšší moc. 3) přemýšlí nad tím, bádá, a i když ví/tuší, že se výsledku nedobere snaží se tomu přijít na kloub. Je to jako když se neelektrikáři doma pokazí zásuvka. 1) neřeším, nebudu ji používat. 2) asi karma, něco jsem provedl a vrací se mi to, nebo přiřadím elektřině vyšší schopnosti. 3) snažím se přijít na příčinu problému, i když vím, že nejsem elektrikář a nerozumím tomu. A možná to i opravím.

2 0
možnosti

:-) Už to moc nepoužívají (šroubky, matičky atd.), protože pokud by každá komponenta byla odrazem přírodního principu a dokázalo-li by to interagovat s ostatními, zcela jistě se to zformuje do kuchyňského robota, zajístí-li to jeho přežití. V opačném případě by byl nutný nějaký montér, takže poté, co se to obrátilo proti nim, ti chytřejší už tím přestali argumentovat. Setkával jsem se s tím v podobě letadla, auta, lokomotivy...a k tomu jsem ještě dodával, že pokud by pánbů měl konstruktérské vlohy, tak o ty věci zakopáváme. Výhodou organických struktur je to, že se sama formuje podle prostředí a požadavku přežití, takže tímto netřeba nic k neexistující předloze.

2 0
možnosti
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 840x
Buněčný biolog se zájmem o historii i veřejné dění. Vášnivý turista a člen ODS. ------- V tomto blogu bych rád popularizoval přírodní vědy, protože když občas vidím seznam článků v rubrice Věda, mám dojem, že by jí slušel jiný název, například "Dojmy, okultismus a mimozemšťané". Čest světlým výjimkám.

† únor 2021

Seznam rubrik